Art is like masturbation.

Design is like sex.

 
Важна е опаковката

Аз не празнувам предстоящите и отминали "празници", но обожавам да подарявам и получавам подаръци-без специален повод.
Опаковката винаги е важен елемент от един красив подарък и реших в съчетание със сезона на подаръците да напиша този урок...

Програмата и версията, която ползвам аз: Adobe Illustrator CS3
(http://www.adobe.com/products/illustrator/)
/препоръчвам използването на лицензиран софтуер или пробна версия/

Този урок е на ниво напреднали-изискват се солидни знания в средата на Adobe Illustrator.
В урока се работи с някой от специфичните инструменти, като 3d tools, Brushes, Gradients & Blur.
Основни знания няма да бъдат достатъчни да получите крайния резултат, а именно:

Използвайки някои от основните гео. фигури нарисувайте коледен орнамент, който ще ползваме за окръшение на опаковъчната хартия :) Ако желаете всяка кутия да има различна окраса уверете се че следвате правилно стъпките...Предлагам следния орнамент:
(семпло решение, което не изисква и много усилия)

След, като нарисуваме тази фигура (или някоя друга по ваш вкус) отиваме в Pathfinder и избираме Merge.

Отворете Brushes Palette (натискайки F5 от клавиатурата). Чрез влачене на фигурата ще я добавим в списъка:

Избираме New Scatter Brush и потвърждаваме с OK.

 Натискайки ОК ще ви се появи един нов прозорец в който оказваме настройките на Brush. Въвеждаме следните параметри/стойности:

Стойностите са следните:

Name: произволно име (на латиница)
Size: 25% - 284% - Random
Spacing: 117% - 30% - Random
Scatter: -1000° - 238% - Random
Rotation: -117° - 99° - Random

Потвърждаваме с ОК.

Избираме Paintbrush Tool (бърза клавишна комбинация B ) и маркираме от Brushes Palette фигурата, която създадохме по-горе. След, което рисуваме фигура наподобяваща латинската буква S. Трябва да получите това:

Вие можете да промените размерите на шарката/шаблона, като промените стойностa weight в Stroke Palette. Но ако искате да получите семпла опаковъчна хартия то просто следвайте моите инструкции.

Отворете Symbols Palette, чрез клавишна комбинация от клавиатурата Shift + Ctrl + F11. Чрез влачене добавете, като символ фигурата на екрана:

Трябва да изберете за Type да бъде Graphic и произволно име, което да помните след, което потвърждвате с ОК.

 С това работата ни над опаковъчната хартия приключва :)))
Надявам се да не сте се отказали...преминаваме към самите кутии:

Използвайки основните гео. фигури начертайте 3 кутии (правоъгълни) и нека да бъдат със светло сив цвят, защото ако изберете светъл цвят в следващата стъпка ще бъде трудно за открояване на 3д ефекта, който ще използваме. След, което чертаем и панделки (или поне това, което ще се вижда в лицето).
ВАЖНО е да групирате всички нарисувани обекти преди да преминете към следващата стъпка.
(ако не ги групирате ще приложите 3д ефекта на всяка фигура поотделно и ще стане доста неприятна сцена т.е. накратко мазало :)))))))))) )

Маркирайте групата от обекти и отидете в Effect > 3D > Extrude & Bevel и въведете следните стойности:

Стойностите са следните:

X-axis: -33°
Y-axis: 0°
Z-axis: 0°
Prespective: 82°
Extrusion: 327 pt

Потвърждаваме въведените стойности натискайки Map Art...

В появилия се нов прозорец (Map Art...) от таб-а Symbol избираме орнамента, който по-рано създадохме (би трябвало да е най-долу в списъка). След, което щракнете на Scale to Fit (долу първия бутон вляво) за да регулирате шарката върху кутията използвайки появилия се квдрат, чрез влачене виждате промените. Използвайки Surface (би трябвало да са 78)вие виждате всички повърхности/страни на правоъгълниците-трябва за всяка ВИДИМА страна да приложите шарката. Ако искате можете да приложите и друга шарка или няколко шарки-просто избирате шарката от Symbols.
След, като сте готови потвърждвате с ОК.

Преминаваме към оцветяването на различните обекти, но преди това трябва да Expand-нем (изведем) различните фигури за целта отиваме в меню Object -> Expand.
И получаваме:

Също така трябва да Ungroup (разгрупирате обектите) различните слоеве фигури/обекти за целта маркираме и отиваме в меню Object -> Ungroup.

Ще забележите, че има фигури, които попадат извън повърхността на кутиите много бързо и лесно ще се отървем от тях, чрез функцията Trim, която се намира в Pathfinder Palette.
Просто ги маркирате и...

За момента оставяме кутиите настрана и минаваме към панделката...

Всъщност направата на панделката не е никак сложно ако имате професионални умения в Illustrator и не само познавате различните инструменти, а умеете и да ги прилагате в действие.
За да направим бързо панделката отиваме в Artistic Brushes от Window > Brush Libraries > Artistic > Artistic_Calligraphic.
Избираме една от четките, но да бъде под ъгъл и с Paintbrush Tool  (бутон B от клавиатурата) инструмента рисуваме панделката. Формата трябва да изглежда така:

Следва да нарисуваме и останалата част на панделката, която ще се спуска надолу по кутиите, а тя трябва да изглежда така:

Отново използваме същия метод, както при първата панделка...и преминаваме нататък, а именно към цветовото приливане и изграждане на светлосенките в панделката... и други довършителни дейности.

Трябва да създадем комплексно приливане на цветове за да получим възможно най-близко до реалността за целта ще използваме Gradient Palette.
Малък съвет-разширете блока за преливанията за да имате по-ясна представа какво точно се случва:
(тук трябва да проявите индивидуален подход към цветовете-аз предлагам следните:)

Използвайки Pen Tool (бърза клавишна комбинация P) начертайте две хоризонтални линии, които да стигат от край до край на кутията и приложете приливането, което създадохме:

Следете приливането, трябва да сте получили това:

Отново използвайки инструмента Gradient Palette създаваме ново приливане, но този път за кутиите-започваме с първата. Аз съм се спрял на:

Прилагаме преливането за кутията и за шарката на опаковъчната хартия, но за да се отличават орнаментите използвайки инструмента за баланс на цветовете ще укажем орнаментите да бъдат по тъмни. Маркирайте орнаментите и отидете в Edit > Edit Colors > Adjust Color Balance... и въведете следните примерни стойности:

Red: -10%
Green:-10%
Blue:-10%

Приложете приливане за останалите кутии-аз съм решил да бъдат синя и зелена (вие можете да проявите творчество).
Също така и за останалата част на панделката.
Трябва да сме получили:

Продължаваме работата над панделката преди да приложим приливане и за нея трябва да я Expand-нем за целта я маркираме и отиваме в Object > Expand Appearance.

Създаваме усещане за "преплитане" на панделката така, че да изглежда привлекателно след, което прилагаме приливане и за нея.
(това се случва в лявата част на кутиите)

Преминаваме към разграфяването на панделката за да имаме повече секции. Използвайки Pen Tool.
(частта останала в пунктира указва къде ще е разделена лентата):

До тук с разграфяването-вече получихме панделка на няколко слоя...остава да и приложил приливане и оформим формата на панделката.
(за предпочитане е да направите панделката и лентите възможно най-дълги за да изглеждат красиви)

За да изглежда още по-реалистична сцената ще нарисуваме ръб на кутиите за целта рисуваме една тънка правоъгълна лента по ръба на кутията и с инструмента за прозрачност (Opacity, намира се в блока Transparency) нагласяме така, че да изглежда:

Създаваме същите ленти и по останалата част на панделките по ваша преценка:

Сега ще създадем сянка на панделката за целта маркираме лентата и я размножаваме (duplicating) и задаваме от тъмно към светло черно приливане:

Маркираме сянката и отиваме в Go to Effect > Blur > Gaussian Blur... и въвеждаме стойност за радиус:

примерна стойност за радиус: 45 пиксела

Важно е да поставим прозрачността в режим Multiply за да получим този резултат:

Добавяме акценти в панделката така, че тя да изглежда реалистична (така както направихме и ръбовете на кутиите). Няма формула, която да ви предложа за това къде точно трябва да бъдат акцентите...според мен е въпрос на усещане и прилагане. Аз прилагам подобни акценти, когато имам модел на светлината и/или просто визуално произведението е по-приятно точно с въпросния акцент...

На повечето панделки лентичките завършват конусовидно т.е. със заострен край за целта използвайки Add Anchor Point Tool (A) от инструмента Pen Tool, добавяме още една точка и създаваме тригъгълник..:

Това е последната стъпка :) а тя е да направим сянка на кътиите за да изглежда още по-реалистична сцената. Начертаваме един ромб, за който прилагме Gaussian Blur...  от менюто Effect > Blur > Gaussian Blur... стойността да бъде по ваша преценка:

С тази стъпка слагам край на урока. Както в самото начало отбелязах за да се получи крайния резултат са необходимо повече знания, но дори и средно ниво би могло да ви свърши чесна работа и получите невероятни кутии.

С пожелания за получаване на много подаръци...

Коментари
 
Аз видях, погледни през моите очи
 фотогалерия на кристалин чавдаров  пейзажи от цяла българия  Снимки на българската природа - планини, море, забележителности. Фотогалерия и фотобанка.  фотография, пейзажи, снимки, сток, България, природа, забележителности, изкуство, тракове, пътешествия, истории, разкази, услуги  снимки от сватби, сватбен фотограф, сватбено заснемане, сватбена фотография  Информация относно фотозаснемането на вашата сватба от сватбен фотограф
Чурилик
Себеизлеяния
"Аз мога - тук и сега"
Облак на Оорт